17) Lake Bunayonyi – Mbarara

Om half acht aan het ontbijt. De avond ervoor moest je al voor vanmorgen de bestelling doorgeven. Beiden French Toast en een fruitsalade daar gingen we voor. Dan krijg je twee wentelteefjes met honing en ananas met banaan. Wij stonden al op het punt af te dalen voor de bootreis toen de serveerster naar ons toe kwam. Zij presenteerde de rekening en wat ons deed verbazen was dat zij ook overnachting in rekening had gebracht. Maar deze was al betaald. Er werd druk heen en weer gebeld waardoor wij steeds later van het eiland af konden en we wilden zo graag vertrekken. Maar zoals altijd komt alles weer goed. Met een gelukkig verlossend knikje zij dat alles in orde was. Er stond grote man die al een tijdje op ons zat te wachten wat wij niet wisten. Hij nam onze bagage en dat is toch gauw een kilootje of dertig op zijn hoofd en een in zijn hand. En we kunnen zeggen dat dit een topprestatie was van de man. Wij liepen achter hem aan. De boot was op tijd en de bagage erin waarna wij na een kwartier varen weer terug waren. De twee jongens die ons gisteren hielpen met de bagage stonden weer paraat. Op weg naar de parking waar onze motoren stonden. Ze stonden keurig naast elkaar en kregen onze helmen terug. De jongens hadden gisteren voorgesteld om onze motoren te wassen. Wij maakten hen duidelijk dat wij de motoren ongewassen zo mooi vonden. De jongens snapten er helemaal niets van. Gek volkje die Nederlanders hebben zij moeten denken. We doken na een onverharde binnenweg het asfalt op. Wij vonden bij het opstaan mistig. Dit klopt want we zaten dit keer in het wolkendek in plaats van er boven. We reden in volle mist al was de weg prachtig om te rijden het zicht was minimaal en een ander gevaar was dat er soms puin of zandhopen op de weg lagen. Dit heeft een poos geduurd maar eenmaal over de top brak de zon door en hebben we genoten van het pas aangelegde gladde asfalt. Wij zeiden tegen elkaar dit wordt een makkie. Maar als je dat zegt in Afrika wordt het tegendeel bewezen. Opeens werd de weg een grote puinbak. Kilometers lang werd er aan de weg gewerkt en dook je soms grote gaten in en heel veel stof. Soms zoveel dat je geen hand voor je ogen kon zien. Gelukkig weer een stuk asfalt gehad waarna wij arriveerden bij het koloniaal hotel waar we zouden overnachten genaamd Lake View Resort. Een gigantisch complex. Wij hadden samen een heel ander beeld van het hotel maar genoeg luxe na de tent ervaring. We werden vorstelijk ontvangen. Ze beloofden warm water maar dat kon je vergeten. Het complex werd streng bewaakt door een enorm hek en prikkeldraad boven op de gevels. Er reden met regelmaat gemaskerde militairen rond met grote geweren. Wij hebben stevig doorgereden om tijd te hebben om onze verhalen te plaatsen op onze website. Wij zijn om twee uur begonnen en ’s avonds om tien uur stond de laatste erop. Het ene na het andere incident volgde zich op. De computer was te traag dan viel de stroom uit kortom voor een dergelijke luxe accommodatie kon dit echt niet maar dit is Afrika. Leren incasseren. Lekker uitgebreid gegeten en zijn gaan slapen.

Een gedachte over “17) Lake Bunayonyi – Mbarara”

1. Hoi,hoi, wat leuk en spannend allemaal,al blijft het opletten vooral met die mist.
    Fijn om te lezen dat jullie weer goed aangekomen waren,en dat jullie lekker aan een pilsje zaten.Ik geloof dat ik twee site,s door elkaar haal.Er is ook zoveel te lezen ,het zit er bijna op zooooo snel gegaan voor ons tenminste.
    Hele goede reis terug en totziens gr Mary