21) Even rust

Woensdag 14 mei 2008

Zoals jullie weten zit onze reis er bijna op. Dit was vanmorgen goed te merken. Je stelt je in op het vertrek dus hebben kritisch naar onze bagage gekeken en keuzes gemaakt in wat wel en niet mee kan naar Holland. We hadden een grote lege zak en die is nu voor de afval. Deze is nu al redelijk gevuld. Maar ook onze koffers blijken nu al vol te zitten met aankopen voor de beide families. We zijn na een heerlijk ontbijt, opnieuw met verse vruchtensap gemaakt van ananas en banaan,(een delicatesse die we zeker gaan missen), naar de stad gegaan. Arequipa is en blijft een mooie stad om te vertoeven. Vooral de Plaza de Armas. We hebben de kathedraal bezocht en zijn daardoor weer innerlijk tot rust gekomen. Een pracht en praal zo indrukwekkend. Er mocht gefotografeerd worden, en anders hadden we het ook gedaan. Met volle plastic tassen terug naar ons appartement gegaan. We hebben ons laatste ritje op de motoren gedaan omdat de afspraak was de motoren af te leveren met een volle tank. Het was ons kortste ritje. ´s Middags onze pakken en alles wat onder het stof zat gereinigd zo goed als het kan. Buiten gehangen in de Peruaanse zon en alles was zo droog. Het is warm en droog. Weer naar de stad. Toen Kees wilde pinnen stond Paul al gereed om ook nog wat sols te plukken, maar helaas lag zijn pasje nog in het hotel. Dus weer lopend terug naar het appartement en nog wat zaakjes voor terugreis geregeld waarna hij besloot om met taxi naar de stad opnieuw te gaan. Hij vond zelf dat hij genoeg had gelopen. In een zeer klein autootje rakelings langs andere kleine autootjes, kortom het zit hier vol met kleine taxi´s. Wij vragen ons af of er überhaupt verkeersregels zijn. Iedereen doet wat hem of haar goed lijkt. De logica kunnen wij niet vinden ondanks dat er zoveel politie op straat aanwezig is. Paul heeft van dit spektakel erg genoten. Kees was nog in de stad achter gebleven en we hadden afgesproken bij de fontein. Heerlijk heeft  Kees genoten van wat er zoal op het plein te zien was. Ook was er een prediker die voor Kees kwam te staan en het evangelie, in het Spaans, wilde verkondigen. Maar goed je weet nooit waar het goed voor kan zijn. Intussen was het alweer tijd om een hapje te eten. Tijdens het zoeken naar een geschikt restaurant staan er allemaal mensen die je naar binnen proberen te lokken. Maar een vrouw hield zo vol om ons aan tafel te krijgen. Een erg vriendelijke vrouw die uiteindelijk ons zover heeft weten over te halen. We waren de enige klant dus het was hard nodig dat er iemand kwam. Absoluut geen spijt gehad. We kregen daardoor een bijzondere behandeling. Toen zij hoorde dat wij uit Holland kwamen bracht zij de kaart met daarop een Hollands gerecht die je daar kon bestellen. Maar wij gingen voor een Peruaans Alpaca grill. Erg lekker vlees. Na de maaltijd wilden wij graag samen op de foto en vroegen Ada of zij ons wilde nemen. Zij stelde voor om met haar mee te gaan naar het dak van het restaurant. Via een smalle wenteltrap kwamen wij op een donker dak met een prachtig uitzicht op de Plaza. Omdat ze zo gastvrij was vroegen wij haar om samen op de foto te gaan. Maar uiteindelijk ging de gehele familie op de foto. Het was een afsluiting van een gezellige avond.

Morgen gaan we weer richting Nederland vliegen , via Lima en Madrid, en zullen we voor vertrek ons laatste verslag plaatsen.

Groeten en Hasta la Vista

Reactie`s :

suziewan

www.laatdiefilmmaarkomen.h’sum

Belinda Vlasman

Hallo Heren,
Ik heb er weer een ochtendje werk opzitten.
Morgen neem ik maar weer een dagje vrij. (het zo lekker weer in Nederland)
Nu nog 1 nachtje slapen en dan zien we jullie weer.
Tot morgen en een goede terugreis.
We houden contact.

Alice

Goede terug reis!
Het was leuk om jullie verhalen te lezen.
Groetjes Alice

Onno

Geplaatst op 13 mei 2008

Goede terugreis en tot morgen pap

Jesse

Ik kan niet wachten om alle verhalen ‘live’ te horen 🙂 Ik wens jullie een hele goeie terugreis!!!

Groetjes,

danielle

Goede terugreis

Jet en Frans

De trip zit er bijna op.
Kees en Paul, bedankt voor het “mee”reizen!
Geniet van de laatste momenten daar!
Een goede thuisvlucht en thuiskomst!
groeten Jet en Frans

casper,arianne,nieke en ileen

Geplaatst op 13 mei 2008

het was zo leuk jullie verhalen te lezen en het hoorde er al helemaal bij!
We zullen het missen!

een voorspoedige reis naar huis!!!!!

Marjolein

Geplaatst op 13 mei 2008

Goede reis!!! Tot morgen!!! Fijn je weer thuis te hebben pap!!!
xxxxx

jan jolanda en jan douwe.

Hele voorspoedige terugreis toegewenst,
TOT ZIENS IN HOLLAND.
De Glaasjes.

Barbera

Lieve Pap en Paul,
Een hele goede vlucht gewenst! Een warm welkom wacht in Nederland, door ons en door het heerlijke warme weer!!
Tot morgen!

Liefs,
Barbera

Mattie

Geplaatst op 13 mei 2008

Lekker chillen daar. Volgens mij is het welverdiende rust .Geniet van de laatste uren. Alvast een goede reis gewenst. Tot morgen.

Jan en Coby

We hebben de afgelopen weken genoten van jullie dagelijkse verslag. Een hele goede terugreis gewenst en jullie hebben in ieder geval een fantastische herrinnering die niemand je meer afneemt.

karla

Geplaatst op 13 mei 2008

Zo nou ben ik eens een keer de eerste,na bijna 2 weken vrij weer aan de slag. Ik hoop dat jullie alle vluchtgegevens paraat hebben en wens jullie een vlotte terugreis en tot morgen.

Moniek en Jeanet

Kees en Paul,
Het avontuur zit er bijna op.
Goede terug reis en ik heb genoten van jullie reisavonturen/reisversagen.
Wacht op de uitnodiging voor de film.