9) Gestrand in de Andes

Woensdag 30 april 2008

Hallo beste mensen

Met veel pijn en moeite is deze internet verbinding tot stand gebracht , dus ik hou het kort. Foto’s behoren dan ook niet tot de mogelijkheden vandaag. Bij jullie was het Koninginnedag en hier is het elke dag vrijmarkt in de straten. We waren gisteren gebleven in Nasca.  Zoals jullie wellicht uit het verslag hebben kunnen lezen waren wij helemaal stuk en vielen bijna achter het toetsenbord in slaap. Een anekdote waren we nog vergeten te vermelden. Toen wij voor ons hotel voor de deur stonden, en besloten hadden daar te overnachten is altijd de 2e vraag hoe de motoren gestald kunnen worden. Dit kon volgens de man achter en hij maakte dit met armgebaren duidelijk. Kees begreep deze gebaren niet en gaf gas en stond al op de stoep en wilde met de motor door de lobby rijden. Direct sprongen er een paar Peruanen voor Kees want als hij gewoon om het hotel heen reed kon hij achter parkeren. Een lekkere BINNENKOMER.

Vanochtend zijn we na het ontbijt uit het hotel vertrokken en zijn we op een uitkijkpunt de Nasca lijnen gaan bekijken daarna weer terug en dan de bergen in . We reden zo’n 3 uur achter elkaar door we deden niks anders dan klimmen. Geweldige uitzichten over een dor landschap hoe vreemd het ook mag klinken op nog grotere hoogte weer groener werd. Daar troffen we ook de eerste lama’s aan. De wegen werden naarmate de dag vorderde slechter en slechter. Overal grote gaten in de weg.  Met een meter doorsnee was geen uitzondering. Het tempo ging dus omlaag en de tijd begon te dringen. De uitzichten daarentegen werden mooier en mooier. Je wilt wel achter elke haarspeldbocht een foto of video opname maken maar dat drukt ook weer het tempo . We zouden nog een stop maken om wat te gaan eten maar daar kwamen we veel te laat aan. Het was een redelijk groot dorp en een vriendelijke mevrouw wees ons gelijk naar een goed restaurant wat vol ” locals” zat. We besloten maar te blijven aangezien we onze planning niet zouden halen.  Nu zitten we in een dorp midden in de Andes op 4000 meter. Voor Kees was er nog een rede om te blijven omdat er ’s avonds een muziekfestival zou zijn. We zijn ’s middags het dorp rond geweest en hadden veel bekijks aangezien we de enige waren die duidelijk niet uit deze streek kwamen. We hebben veel lol gehad met de mensen hier en om onszelf.  Nog wat Panfluiten en originele Inca mutsen gekocht en in de avond in hetzelfde restaurant de avond maaltijd genomen waarbij we door de kok verrast werden wat er op tafel kwam. Het was heerlijk. Ik ga nu stoppen en Kees opzoeken die ergens op het festival rond loopt te struinen.

ik groet u allen weer

Paul  ( en ik neem aan ook de groeten van Kees )

Reactie`s :

Paula

Geplaatst op 1 mei 2008

Geweldige verhalen, boys. Ben benieuwd hoe het muziefestival was. Wat leuk dat ze daar ook Koninginnedag vieren! Kees, vast gefeliciteerd met je dochters.
Adios,
Sara

Karla

Geplaatst op 1 mei 2008

Pittige reisjes zo te lezen maar leuk dat er op de plaats van rust ook zoveel te beleven valt. Het muziekfestival zullen we zeker horen thuis. Succes maar weer met de trip.

Jan van der Kaay

Hallo Paul en Kees,
Ik lees met plezier jullie avontuurlijke ervaringen, al begrijp ik dat het goed uitkijken is met die enorme kuilen. ik begrijp echter ook dat het niet halen van de planning en jullie meer tijd nodig hebben dan gedacht, er ook mooie kanten aan zitten en genieten van de maaltijden, de mensen en waarschijnlijk ook de muziek. Een goede reis verder en tot de volgende avonturen. Vraagje. hoe zijn de prijzen daar bv. van een incamuts of panfluit?
Gr. Jan en Christien

Marjolein

Geplaatst op 1 mei 2008

Groetjes uit t Amsterdamse!!!
Geniet ervan daar!

xx Marjolein

Jet en Frans

Geplaatst op 1 mei 2008

Weer genoten van jullie reisverhalen. Heb je nog gezongen,Kees op het festival? Iets van de Havenzangers of zo! Zo te lezen vermaken jullie je prima ondanks de zware tochten! Indrukwekkend! Succces met de volgende trip.

gr.Jet en Frans

Mattie

Weer een mooi verhaal.
Motor rijden in Peru is wellicht eerder functioneel als snel, en ach, wat is stranden? Volgens mij loopt Chiel met de Edirol door het durp om de muziekverzameling uit te breiden. Blijf genieten

Don

Paul,
Zelfs ik lees de verslagen elke dag…erg leuk hoor!!!
Veel plezier nog allebei,en Bon Voyage.

P.S. Ewout heeft je erg goed vervangen op de rechtsbackpositie,dus ik zou maar flink blijven trainen

Barbera

Hoi,

Heerlijk om jullie reisverhalen zo te lezen op een vroege hemelvaartochtend. Gister hier groot koninginnefeest! Erg leuk om te zien hoe de vrijmarkt zich zelfs voor onze deur standhield. Goede sfeer in de stad met af en toe een zonnetje was het gezellig! Nou heren, geniet van die mooie “haarspeld”uitzichten, want die klinken fantastisch!

Liefs,
Barbera
en een groet van Jesse!!

Jan Glas

Geplaatst op 1 mei 2008

Hallo Paul en Kees, hier gaat alles goed lekker weer hebben we gehad op koninginnedag. we hebben gezellig met elkaar gegeten bij de Tappas met z’n zessen. Aan de reisverslagen te lezen, is het FANTASTISH om te beleven maar ook behoorlijk zwaar. We lezen het met veel interesse. Veel rijplezier en de groeten van de glaasjes. J,Jen J D.

Belinda Vlasman

Hallo Kees en Paul,
Het klinkt erg avontuurlijk. Jullie hebben niet voor niets een off the road motor. Doe rustig aan, dan maar een dagje langer over deze tocht!!!
Koniginnedag was in Hilversum toch zonnig en erg rustig.
Paul we hebben geen rommel gekocht.