1) Boeken van de vlucht

Donderdag 13 september.

Dit was de dag dat alle plannen serieus werden. Door persoonlijke omstandigheden wisten wij niet zeker of onze 2e droom werkelijkheid zou worden. Uiteindelijk kon de reis door gaan. Kees had al wat contacten gelegd met het Nederlands motorverhuurbedrijf in Arequipa  http://www.perumotors.com/index_nl.html 

Paul was al op zoek geweest naar de goedkoopste vluchten. Dat is een van zijn vele talenten.  Donderdag 13 september zou dan de vlucht geboekt gaan worden. Maar eerst moest wel duidelijk zijn of Lars, de eigenaar van het verhuur bedrijf, de 2 motoren voor ons kon regelen. Omdat wij met z’n tweeen willen reizen had Lars een route voor ons uitgestippeld. Hij regelt standaard groepsreizen. Lars had niet meer gereageerd op onze mail. Wij hebben contact proberen te zoeken met Arequipa in Peru. Lars en Kees hebben beide Skype wat erg handig is voor overzee. Je moet dan beide wel online zijn. Uiteindelijk na vele pogingen lukte het ons contact te krijgen. Lars begeleidt nl. zelf veel motorrijders tijdens de reizen vandaar dat hij moeilijk bereikbaar is. De laatste keer was hij afwezig omdat hij zijn kind naar school moest brengen. Dan krijg je direct begrip voor de vertraging. We hebben alles online kunnen regelen. Alle nodige gegevens ingevuld en goed de kleine lettertjes gelezen. Dat is het nadeel van reizen al die formaliteiten want als er iets niet klopt heb je de poppen aan het dansen. De transacties werden vertraagd doordat onze betalingsopdracht plotseling werd afgebroken met als gevolg dat we alles opnieuw moesten opstarten. Kees drukte op een verkeerde knop. Uiteindelijk is de vlucht geboekt en vlogen we op zaterdag ochtend 26 april eerst naar Madrid om vervolgens naar Lima te vliegen. De volgende dag zouden wij naar Arequipa vliegen waar hopelijk onze motoren staan te wachten.

Kees & Paul